det finns en anledning varför jag har så fkn dåligt självförtroende!

''jag blir så jävla irriterad, du ska alltid göra fel, inte en enda jävla sak gör du rätt. Bättre att du går och lägger dig eller vafan som helst. bara du inte stör oss. jävla smotana (som betyder idiot).''

alla säger till mig: du borde inte ha så dåligt självförtroende som du har, du borde bättra på det.
men det finns alltid en anledning till att någon har så dåligt självförtroende?
visst, folk kommenterar min bdb och skriver söt och sånt. inte så många, men det finns folk som gör det.
det bättrar inte mitt självförtroende. eller jo, lite grann kanske men det finns så många fler folk där ute som trycker ner mig igen med riktigt hårda ord.

fjortis, slampa, bitch, hora, fitta, idiot, ful, dum i huvudet, äcklig, tjock och så mycket annat.
DET GÖR INTE KILLAR COOLA GENOM ATT KALLA TJEJER DESSA SAKERNA!

killar, lyssna noga.
ett tips, kalla inte tjejer någonting som kan såra dem. För det tar verkligen på dem.
Kallar du en tjej tjock, får hon dåligt självförtroende och vill bara banta och banta.
Kallar du henne ful, börjar hon sminka sig jätte mycket och försöker ut som dem tjejerna som du tycker är snygga.
Kallar du henne fjortis, börjar hon tänka dåliga tankar om sig själv.
Kallar du henne äcklig, så kommer hon att tänka ännu sämre om sig själv.

vill ni killar att tjejer runtomkring er ska må dåligt, på grund av något som ni har sagt?
det värsta är att killar inte fattar. dem fattar inte att vi tjejer gör allt vi gör, ser ut så som vi gör, klär oss så som vi gör, sminkar oss som vi gör för eran skull! Hur kul känns det för oss när ni kallar oss sånna här saker? Det är hemskt att ni ens tänker tanken på att trycka ner en tjej? Ni kanske redan vet det (även om ni inte visar det) men, tjejer är kännsligare än killar och orden tar på dem mycket mer. Det sårar djupt, även om tjejen inte visar det igenom att gråta eller bli ledsen. Kollar ni noga, så ser ni hur hon förendras efter orden ni säger...

hon slutar äta, sminkar sig mer, tuperar håret mer, försöker få uppmärksamhet, ändrar till en tightare klädstil. det var några av de många saker som hon kan göra.
allt detta, för att få killen som trampade ner henne tycka att hon är snygg.
vad gör killen då?
kallar henne anorexiabarn för att hon inte äter, kallar henne fjortis för att hon sminkar sig och tuperar håret, kallar henne attentionwhore för att hon vill ha hans uppmärksamhet, kallar henne slamps/hora för att hon visar mer kroppsdelar. DETTA ÄR FÖRFAN INTE RÄTT!

Sen finns det föreldrar som trycker ner sina barn också.
och det, är inte rätt någonstans!
föreldrar ska va som en förebild för sina barn och stötta dem i alla lägen. Inte kalla dem samma saker som dem får höra i skolan.
jag vet hur det känns när föreldrar trycker ner en, och det är defenitift inte en kul kännsla.
det är så jävla fel & jag blir sur.
det sårar som in i helvete ska ni veta. Speciellt när man får dumma kommentarer både i skolan och hemma. Det är hur jobbigt som helst.

som sagt.
det finns en anledning varför jag har så fkn dåligt självförtroende!
och med dåligt självförtroende medkommer dåligt humör och dåligt liv. Jag fattar inte varför folk vill att man ska må dåligt. Det är helt sjukt.

okej , jag ska erkänna.
visst, jag har kallat folk saker dem också. men det är i självförsvar.
och då är det okej, tycker jag (a

DET HÄR ÄR INTE RÄTT.
så vakna upp och sluta kalla tjejer saker.
det sårar dem djupt, även om dem inte visar det.


/ felicia lapadatovic.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vettu en sak?



du har heeeeeeelt rätt.

vet hur det känns och jag har jävligt dåligt sjförtoende.



jag vill förändras hela tiden (;



du har en brablogg som jag ska följa

och om du vill svara elr någe ;



tthep @bdb

2009-12-31 @ 14:43:39
Postat av: eemmalindqvist

SANT ! jah har fett dåligt självförtroende, kan t,om bli så att jah inte vill träffa ngn/ngra spec person för jag tycker ja e så grymt ful och blablabla,

tack vare dedär är min kära pappa ! , trycker ner mej hela tiden,fett jobbigt,



men de är sant, tjejer tar åt sej mera än killar,

2009-12-31 @ 14:43:55
URL: http://emmalindqviist.blogg.se/
Postat av: ronyaliinnea @ bdb ;) <3

aso, otroligt fin blogg :D

kolla kkanske lust att checka min med?

ett stort erkännande står där,

känner mig stolr (A)

men har läst din blogg rätt mkt,

skriv i min pm på bdb när du lägger in nytt :D

2009-12-31 @ 14:47:40
Postat av: Anonym

Rätt!



Killar har fan inte rätt att kalla oss dumma saker!



Din blogg är jättebra :D ska fortsätta följa den (a)



2009-12-31 @ 14:48:58
Postat av: stina

sjukt bra skrivet och du har så jävla rätt.

2009-12-31 @ 14:49:10
Postat av: ellenn ;)

Så jävla rätt!



Det finns så många killar som inte

förstår hur ont det gör, hoppas verkligen

att de läser det här & tar åt sig!

2009-12-31 @ 14:49:26
Postat av: Hampus

Äckel, slampa, bitch.

2009-12-31 @ 14:49:40
Postat av: ronyaliinnea @ bdb ;) <3

www.ronyalinnea.blogg.se :)

2009-12-31 @ 14:49:42
Postat av: Idah

Det du skriver stämmer! Jag har blivit kallad slampa, hora, horunge, anorexiabarn(jag äter, men är smal) fjortis och gud vet vad! Men jag står upp och javisst, jag ändras men en sak som många inte gör det är att tro på sig själva. Jag började tro på mig själv, tack vare mitt senaste ex, han öppnade mina ögon. Jag vet vad jag är, och genom detta så har jag fått ett bättre älvförtroende och jag är sjukt mycket roligare och lugnare.

Du är fin Felicia, du är snygg och du är vacker! Strunta i vad killarna säger, även om det trycker ner dig så tänk istället att varför de säger så till dig är för att de vil ha dig, men de kan inte få dig :) Du verkar vara en underbar person som är smart och rolig. Va dig själv, va inte det killar vill att du ska vara. Om de säger något till dig, var snabb i käften ;)

Och du ska veta att jag finns om du vill prata =)

2009-12-31 @ 14:51:31
URL: http://www.citronbollen.devote.se
Postat av: filippajuhl :)))<3

Helt rätt! ;)

Instämmer! ;))))Killar är helt pantade.. ;)<3

Fattar nt varför man sminkar sig för deras skull, när dem håller på så som dem gör. Df har jag slutat sminka mig, så får man inga dumma komentarer. Man blir nt snyggare i smink, man döljer bara sitt utsende ;)<3

2009-12-31 @ 14:58:27
Postat av: Cajsa Fisk'

Så jävla rätt alltihopa! :>

Killar tänker ju tyvärr inte längre än näsan räcker heller, dom tror man kan säga vad som helst så länge tjejerna inte gråter framför dom, osv.. Men man blir sårad på indidan. Wää :C

2009-12-31 @ 15:19:19
URL: http://svampfest.blogspot.com/
Postat av: kille

sen ska man ju inte dra alla över en kant, även om det säkert är betydligt fler som behandlar tjejer på fel sätt.



keep up the good work <3

2009-12-31 @ 15:22:02
Postat av: Olivia, the one and only

Men du, killar är också väldigt kännsliga, om man litar på dem , och de litar på en. Men de är starkare och ville inte visa när de blir sårade så de visar inte sina kännslor! Vore bättre om vissa tjejer kunde lära sig lite av killar på vissa VISSA sätt.

Men om du nu blir kallad allt detta hela tiden, vad beror det på??

2009-12-31 @ 15:22:10
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/
Postat av: jhnnaaa

sjuuuukt rätt du har!



håller med dej upp til 100% !

2009-12-31 @ 15:22:41
URL: http://jhnnaaa.blogg.se/
Postat av: Alex

JÄVLA IDIOT, som tror att alla killar är så där? :O Du är fan värd att kallas allt de där din jävla Fjortis.

2009-12-31 @ 15:24:55
Postat av: (EmaJOEArmstrong)

Hejsan!

Jag läste inlägget du skrev. Och jag tycker att det är jävligt elakt av personerna att kalla dig för slampa, hora, bitch m.m. Tycker verkligen inte att du ska ta åt dig av det där. Även fast det är svårt att inte göra det.

Jag blir själv kallad för mycket dumt. I början tog jag åt mig väldigt mycket, men nu har jag börjat med att inte göra det.

Tänk så här, har du gjort personen/personerna något som kallar dig för sakerna? Om du inte har gjort dem något så tycker jag inte att du ska bry dig. Då tycker de att du är tråkig och slutar med det. (:



Hoppas att du mår bättre och får bättre självförtroende snart. (:

Hej då från Emma. (: (EmaJOEArmstrong)

2009-12-31 @ 15:25:00
Postat av: EmmaHeedberg

fin blogg och otroligt bra text ! :)

2009-12-31 @ 15:25:14
URL: http://emmalouiiise.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack för denna text! Nu känner jag mig inte ensam om att ha denna gnagande känslan inombords, och slipper fundera om tjejer faktiskt tycker som jag? I somras fick jag aneroxia, både jag och min kompis, vi var som troll i håret, vi bar smink och tusen ton foundation var vi än skulle. Vetu? Jag var så jävla utseendefixerad och det ända jag tänkte på var mitt utseende. Men det slutade helt fel, jag miste min vän (som tyvärr fortfarande har aneroxia, men som INTE är fjortis längre) och folk kallade mig aneroxiabarn, uppmärkshamheten jag ville ha fick jag på fel sätt, från helt fel håll. Jag tycker denna spalt du la in nyss stämmer åt minst 85 % unga tjejers liv, go on! Vi gillar dig! :)

2009-12-31 @ 15:38:49
URL: http://sundsvallarn.blogg.se/
Postat av: e li n'

Du har helt rätt.

Äntligen någon som förstår mej i denhär världen.

Kommer lätt börja följa din blogg asså, :)

2009-12-31 @ 15:40:10
URL: http://pickpack.blogg.se/
Postat av: en tjej

aaaaa du har så jävla rätt!!!! :)

2009-12-31 @ 15:40:32
Postat av: Kidde

Idiot tror du inte det finns tjejer som kan såra killar?

2009-12-31 @ 16:01:57
Postat av: kille

Kom till verkligheten, landa på jorden för fan. Tjejer kan såååra killar så mkt också, tro för fan inte att ni är speciella för då lackar jag

2009-12-31 @ 16:04:53
Postat av: Catincuush 8D

Bra skrivet!

Man känner igen sig (:

2009-12-31 @ 16:05:27
URL: http://www.catiiincaa.webs.com
Postat av: elin

så himla bra skrivet, och sant rakt igenom.

din blogg är jättefin & jag kommer att börja följa den nu :)

2009-12-31 @ 16:09:52
Postat av: Jejja

Jättebra (Y)

True som fan.

2009-12-31 @ 16:10:37
URL: http://jenniferegeriiis.blogg.se/
Postat av: Feministäckel

as, vad är det som säger att tjejer är känsligare än killar? feministfanskap.

2009-12-31 @ 16:13:45
Postat av: Mr.Vandetta

Bra skrivit

2009-12-31 @ 16:14:51
URL: http://simplified.blogg.se/
Postat av: Killenen

möööööhdöööööh. bra skrivet.



Men tro ej att killar inte blir sårade heller. Du ska inte ta i FÖR mycket. Men det ligger mycket i det du säger.



Och tex killar som kallar tjejer för fjortis,slampa,bitc osv, de kan la inte ha bra självförtroende heller? >.<



jäjäwowwow. keep up the good work.

2009-12-31 @ 16:16:41
Postat av: nathalieh

fin blogg.

gott nytt år :D

2009-12-31 @ 16:17:35
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: Melissa

Sexisktiskt? Neeejneej -.-

Varför skulle vi tjejer på något sätt vara känsligare än killar? Och jag säger som "Kidde", tjejer sårar ju killar precis lika mycket genom ord som killar sårar tjejer.

"Dem fattar inte att vi tjejer gör allt vi gör, ser ut så som vi gör, klär oss så som vi gör, sminkar oss som vi gör för eran skull!" Det är det väl inte alla som gör? XD Lesbiska, bisexuella? Fan, jag blir så trött på sådana här texter..

2009-12-31 @ 16:21:19
Postat av: Mannddyyy

du har verkligen rätt.! jag har en kompis som har tagit sitt liv pga alla killar som sabbat hennes liv...



BRA BLOGG (Y)

2009-12-31 @ 16:21:57
URL: http://amandaaglen.blogg.se/
Postat av: ida

så jävla bra skrivet!

det ligger skit mycket i det du säger men det finns ju killar som blir "nertrampade" av tjejer precis som vissa tjejer blir av vissa killar..

så alla killar ska ju inte ta åt sig av din text:)

men det är fortfarande bra att du skriver en sån där lång och meningsfull text till dom killar som ska ta åt sig.. och jag tror dom känner det själv om texten är menad till dom!



tack så mycket för texten vissa killar fick sig nog en liten tankeställare nu ;)

2009-12-31 @ 16:22:23
Postat av: tywppojkeh

det finns tjejer som trycker ner killar med, ska du inte skriva de också ? kanske därför vissa killar håller på, för tjejerna började, men detdär är sant de du skriver, men vissa säger dom sakerna, för dom är osäkra,

2009-12-31 @ 16:23:10
Postat av: Jessica

Du pratar om dess killar som kallar dig för det här, kanske dags att skaffa nya vänner. Och säg inte att dem är schyssta och populära, för det är skitsamma, behnadlar dem dig såhär så screw them. Sen när du har raderat alla dåliga från din vänskapskrets, då kan du se att dem riktiga vännerna står kvar. Och det är skitsamma om det är fem eller femhundra, har man en älta vän, behövs det inte mer.

Alla killar är inte sådär, om alla tjejer slutar tro att killar gillar er mer för att ni är något ni inte är så tänk om, du vill ha killen som tycker om dig för den du är.

Då tar man på sig det man vill ha på sig, beter sig som man vill bete sig osv, sen om många går fram och säger fyfan vad ful du är, då säger man; jaha och, hitta en annan brud?

Och det är svårt, men respekterar du inte dig själv kan ingen annan respektera dig.

Kanske får någon du aldrig tänkt på innan på det sättet upp ögonen för dig när du är dig själv, på riktigt liksom. Gör alla så,blir det så att de ytliga idioterna får varandra och vi som är oss själva och tänker på mer än utseende får chansen att finally uppleva äkta lycka.

2009-12-31 @ 16:27:27
Postat av: Anonym

det är så jävla rätt skrivet!

varenda ord du skrev va sant..

sånt där får nästan varje tjej höra varje dag,

jag kan säga att jag va lite stor för ett år sen, men sen börja så jävla många killar säga att jag va för tjock,ful och att ingen kille vill ha mig, så jag börja sluta äta, och nu är jag här, på gränsen till anorexia!

pågrund av nån kille kan en tjej få så dåligt självförtroende och börjar banta, det e fan farligt! det kan leda till döden, killar ta åt er! ni sårar jävligt många tjejer varje dag,



kolla gärna min blogg och släng in en kommentar,

btw du va sjukt söt! :)

2009-12-31 @ 16:31:49
Postat av: e girl

that's the right way curo :)

2009-12-31 @ 16:38:29
Postat av: Anonym

En jävla feministnazist ska skylla allting på killar.



2009-12-31 @ 19:22:41
Postat av: EtiL

Så felstavat och särskrivet.

2009-12-31 @ 19:28:02
Postat av: Liaa

Jag tycker det är nice skrivet men de låter som att du tycker alla killar beter sig likadant. Du ser ju de få killar som har kommenterat . en sa ju faktiskt att alla killar inte är sådana. Nee ja tycker det är ganska sjukt att skriva sådär. Bara för killar säger så till dig betyder inte det att dem är så mot alla.

2009-12-31 @ 19:33:46
Postat av: Banzaaii

Allt du säger, är så jävla sant !

Asså, jag är kille, & jag tycker det är sant...

Helt otroligt att dom flesta killar säger såna saker till er tjejer, HELT JÄVLA OTROLIGT...

Ja, jag var faktiskt sån innan, som bara var taskig & gav taskiga kommentarer till dom flesta, både killar som tjejer, men det är så jävla förändrat nu, efter att jag träffat en tjej, tjejen jag älskar, tjejen som förändrat mig & min syn på livet.



You go girl !



I ti si pravo lijepa, nemoj pustiti da ti iko kaze da nisi (: <3

2009-12-31 @ 19:34:03
Postat av: Jeschkee @bdb

asså seriöst jag håller med dig,

Killar kan verkligen såra en men vi kan såra dom jävligt mycket också,

Jag råkades såra en kille en gång, jag har aldrig haft sånt dåligt samvete i hela mitt liv,

& de är sant att tjejer är känsligare än killar,

& killar ska inte behandla oss så,

men vi ska också försöka tänka lite på killarna också,

Ibland kanske dom skriver sådanna saker för att verka "tuffa"

i grabbgänget, Jag menar dom vill ju passa in,

Dom har bara dom orden, Till slut vänjer man sig vid kommentarerna, Om man bara inte lyssnar & bara fortsätter så

kommer tillslut killarna inte tycka de är roligt längre & då kanske dom slutar,

Men så har jag också sett killar som kommenterat att tjejer sårar lika mycket & allt,



De kvittar Om man är tjej eller kille egentligen,

Man kan såra lika mycket bara för det,

Men varför ens börja säga sånna ord?

varför inte bara ta de som skämt, varför vara seriös med allt?

Var oseriös, Var skämtig, allt blir mycket roligare,

bryr er inte om ngn kallar er ngt dumt,

Jag menar ? Livet är för kort för att slösas bort!

Ist för att sitta hemma & vara ledsen över att ngn kallat dig fet ller ngt så hitta på ngt kul ist & kom över det,

alla har ngt extra fint i sig,

Men alla kan heller inte se det hos alla andra.

2009-12-31 @ 19:46:52
URL: http://Kolla gärna min bdb (:
Postat av: Crille

Självklart har du rätt i de du säger. Och jag håller med, man ska inte hålla på att mobba tjejer för deras frisyrer och skit och smink. Oh de är gulligt att ni klär er så för att få oss killar och falla. Men o andra sidan, ni tjejer är minst lika jävla dumma som vi killar så tycker du kan ta tillbaka att vi killar är dumma eller vad du nu skrev. Annars var de bra.

2009-12-31 @ 19:55:37
Postat av: Poltergeist

Att generalisera ett helt kön pga några få individer är idiotiskt.. Lägger man på den urusla grammatiken.. Det låter som ett oseriöst inlägg. Vill du bli tagen på allvar får du nog allt omformulera och rätta din text.

2009-12-31 @ 22:11:34
Postat av: Rebecka

Det är lite kul & läsa igenom alla killars kommentarer, för du sitter nyss & skriver att killar sårar tjejerna och det är helt sant. Och då håller inte killarna med om det, men ändå lägger dem in ett ord som jävla idiot. Man kan bara kalla det patetiskt! Dem kommer nog aldrig inse att tjejerna tar åt sig så in i helvete, när dem är i denna åldern.. Det finns tjejer som tillochmed tar självmord för att dem mår så dåligt, eller slutar äta helt och hållet, så killar förfan växupp nångång och inse vad som igentligen pågår.. Och säg inte att ni också kan ta åt er lika mycket som tjejerna, för ni tänker inte lika mycket på utseende som oss! Och sen är absolut inte alla killar så, men måste tyvärr säga dem flesta.

2010-01-01 @ 13:36:22
Postat av: PhilipS

Hej Felicia!



Även om din stavning och meningsuppbyggnad inte är den bästa, så var det ett väldigt intressant blogginlägg.



Ja, finns många killar som är idioter som tror de är coola när de klankar ned på tjejernas utséende. Oftast i sådana situationer är det pga avundsjuka. Av vad jag sett på headern på din blogg så ser du ut som en riktigt söt trevligt och snygg tjej, och killarna som klankar ned på dig kanske vill ha din uppmärksamhet eller dylikt. När de inte får den tror de att de måste ta till fula och diskriminerande ord, fraser.



Försök ignorera de, ifall de inte går. För det bästa som finns när en kille kalnkar ned på en tjej är att de tar åt sig, så antingen skiter du totalt i de eller så dissar du de tillbaka.



Hoppas allt löser sig med ditt liv, håller tummarna. Ifall du vill fråga något om hur vi killar fungerar så skriv gärna på msn, [email protected]



Nej, jag är inte feminist, hatar feminister

2010-01-01 @ 16:22:30
Postat av: elenimichaela@bdb

jag håller med dig,

dom tror vi e så jävla starka och kan klara av vilka ord som helst?, men nej, vi mår så jävla dåligt av de.

din blogg är super!

2010-01-01 @ 16:39:35
Postat av: fannysfellele@bdb

sjukt bra skrivet!

håller med på allt! :)

fin blogg btw :]

2010-01-01 @ 16:48:54
Postat av: Christian

du har rätt på det mesta här, men som många har sagt: det finns många tjejer som sårar killar oxå. och alla killar är inte skit. Men jag tkr att det är otroligt bra att du skriver det här, tror att det kan hjälpa många. så fortsätt :)

2010-01-01 @ 23:35:32
Postat av: isabelle

Du har bara så jävla rätt med allt du skrev ! ;o

2010-01-03 @ 21:57:25
Postat av: johannataninger.

har suttit här och läst de du skrev och andras kommentarer.

det är modigt av dig att du säger som du tycker och tänker.

jag har också mått skit en gång i tiden, hade jätte dåligt självförtroende.

men det är över nu.

du ska veta att närdu skriver sånt här, så hjälper du många MÅNGA tjejer. så bra.

kolla gärna min blogg eller bdb.

maarsbarnet@bdb.<3

2010-01-04 @ 18:52:52
URL: http://johannataninger.blogg.se/
Postat av: ida<3

jag älskar din blogg :)

och du har helt rätt med din text.. <3

2010-01-04 @ 23:53:02
URL: http://idamagnussonnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0