Villken systemkamera?

Jag håller på att skrapa ihop pengar till en systemkamera, men jag har inte riktigt valt villken än! Och jag behöver just er hjälp för att veta villken. Jag har kollat runt lite på elgiganten och fasnade för den här sötnosen:

Nikon D3000.

Digital SLR-kamera med 10.2 megapixel, 3" LCD-skärm och medföljande 18-55mm objektiv.

Högpresterande SLR-kamera i DX-formatet, som ger fantastiska bilder och har många olika funktioner som gör det roligt och enkelt att fotografera. 10.2-megapixel bildsensor och autofokus levererar precisa och detaljerade bilder.
3" högupplöst LCD-skärm - Få rätt känsla för dina bilder, direkt på skärmen. I guideläget får du användarvänlig assistans. Inställningarna optimeras automatiskt, och du kan sedan redigera bilderna direkt i kameran. Du kan också använda 6 olika färdiga mallar: Standard, Intensiv, Neutral, Monochrome, Porträtt eller Landskap. Kompatibel med en rad olika DX NIKKOR objektiv, och optimerad för användning av AF-S och AF-I.
Det togs ifrån elgigantens hemsida.



Jag tyckte att den här verkade bra, men jag vet inte för jag har ju inte haft en och kameror är inte min starka sida precis. Sen har jag kollat på Nikon D90 men den kostar lixsom över 7 000 och just nu har jag bara 500 kronor! :$ Snälla hjälp, kära bloggläsare. Jag vet att ni kan! ;)

Jag söker en systemkamera som man kan fotta fint med. Det vill säga blommor och sånt. Men jag gillar även att fotta andra, som slags ''modellbilder''. Så kameran skall kunna ta sådana bilder. Även i utemiljö. Tack ! :)

Kommentarer
Postat av: olivia

jaa, jag sparar också till en sån haha, det är typ uppföljaren av nikon d60, så den är väldigt bra :)<3

2010-04-06 @ 15:13:33
URL: http://oliviiaa-s.devote.se
Postat av: Hanna

Jag har en Nikon D60 och jag hittade den för 4500. Den är faktiskt jättebra och var inte så där jättedyr :)

2010-04-07 @ 20:32:45
Postat av: Anonym

kolla på blocket :))

2010-04-08 @ 11:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0