♥ Mer om dumbeldore!

Visste ni att det är inte samma person som spelar dumbeldore i den första och andra filmen som i resten av filmerna? Jag hade ingen aning förens jag kollade en sak på skådespelarna. Yes, jag är n00big. Men i alla fall. Richard Harris spelar dumbeldore i dom två första filmerna, men han dog tyvärr år 2002 av hodgins sjukdom, precis innan film tre skulle spelas in. Då fick dom hitta någon annan som var så lik som möjligt och det blev Michael Gambon som tog över. Jag hade ingen aning, så jag var tvungen att kolla det mellan dom två filmerna. Kollar man noga, så ser man faktiskt en skillnad!


Harry Potter och de vises sten (Första filmen):



Harry Potter och Halvblods-prinsen. (Sjätte filmen):

Ser ni skillnaden?


Kommentarer
Postat av: krille

jo jag märkte det redan när han kom från början,

det stog till coh med i tidningen att han hade dött :'(

2010-12-11 @ 16:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0