♥ Just listen!

Ett ''misstag'' många gör när dom älskar en låt är att dom inte lyssnar på texten. Läser mellan raderna och finner meningen med låten. Man kanske inte kallar det misstag precis, men om ni testar detta som jag ska berätta för er så kan jag lova garanterat att låten blir sååå mycket bättre efter redan första gången. Detta jag kommer att skriva snart brukar jag göra när jag mår dåligt och känner att livet är meningslöst. På något konstigt sätt så blir det bättre.

Ta en låt du tycker om, men inte en låt som tex dynamite eller smack that osv. Utan ta en låt som är gjord för att folk ska höra texten. Eminem är ett jävligt bra exempel. Som tillexempel hans låt Mockingbird vilket jag gör just nu. Tänk på texten, lyssna på den och läs mellan raderna. Hör vad meningen med låten är och försök förstå vad artisten vill säga med låten. Denna låten är till hans dotter dock, men man känner igen sig i alla låtar om man lyssnar riktigt noga. Det är sååå en låt är bra. Om det finns det här speciella som man vill säga med låten.

Det var bara ett litet tips, så tyck inte att jag är mega töntig för detta eftersom att musik är det bästa som finns i mitt liv och jag tycker att vissa låtar är gjorda för att man ska kunna göra såhär och förstå meningen med låten. Testa. Nästan vilken låt som helst har en mening. Personen behöver inte sjunga/rappa om det för att man ska förstå det. Utan bara läs mellan raderna.

Då blir låten utan tvekan så mycket bättre. Lyssna på nemos låt tack & farväl en gång på det sättet som jag beskrev nu. Jag hoppas att folken som klagade på att den var kass hör meningen med den. Den är jävligt bra när man har empati och känner av det. Annars, fuck er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0