U N D E R - A L L -K R I T I K

Först när jag hörde detta så trodde jag bara att det var fake, som det flesta man läser på nätet. Men när man loggar in på spotify står det: We have an important announcement to make about spotify's free edition. eller något liknande. Klickar man på det, så kommer man in på deras hemsida där det faktiskt står att man bara får 10 timmar i månaden när man lyssnar på spotify gratis. Jag som lyssnar på musik kanske 6 timmar om dagen på spotify kommer knappt kunna lyssna två dagar utan att använda det igen.

Så från första maj (14 dagar), så är det bye bye med era gratis konton. Så ni får betala 99 kr per månad om ni vill fortsätta lyssna på era listor som tagit år att bygga upp.

Men nu kanske ni tråkiga människor tänker: Artisterna tjänar ju knappt något på spotify och om du nu älskar spotify så mycket så kan du väll ändå betala för det?

För att besvara det första, så nej. Dom tjänar inte så jättemycket. 0,003 kr per lyssning (0,3 öre) vilket i längden inte är så mycket. Men tänk då att jag lyssnar på eminem 6 timmar om dagen, vilket är 40 låtar på repet. Blir ca en krona per dag, per person. Och eminem har 33 524 765 fans på facebook. En krona per person sa vi ja... Och ni tycker att det är lite pengar? Njea... Dock behöver ju alla inte lyssna lika mycket som jag gör, men ni förstår vart jag vill komma.

För att besvara det andra. Jo, det är sant. Men dock, laddaner + lyssna hur mycket jag vill utan reklam eller någonting = GRATIS. Jag tänker skaffa premium men det är nog fler som tänker göra det jag skrev nyss.

vad tycker du om detta?


Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

tjena tjena :D <3

2011-04-16 @ 18:38:16
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför är du inte lika mycket med frida längre? ni var ju sånna bra vänner

2011-04-16 @ 22:12:25
Postat av: julia

svar: tack!

tycker det är helt åt helvete att man bara

ska få lyssna 10 timmar per månad om man inte betalar 99 kronor i månaden.

dom kommer verkligen förlora en hel del användare nu!

fast jag personligen kommer betala eftersom att jag gjort det sedan tidigare för att kunna använda tjänsten i mobilen

2011-04-17 @ 01:52:36
URL: http://mystoryyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0