♥ sometimes when i look into your eyes i swear i can see your soul.

Aaahh... jag vet att copycaten sophie har gjort ett ungefär samma inlägg som jag gör nu. Men även om mitt är publicerat efter hennes, så var fakitskt mitt tidinställt, hehe.

Vill ni veta en ganska sjuk sak?
Jag och Sophie satt i grupprummet och höll på med vårt arbete som går ''så'' bra, så kommer det in tre tjejer i rummet. Tjejerna går i femman och är alltså i 10 - 11 års ålder. Alla dessa tre tjejerna har endast odd molly kläder på sig. Jag menar, när jag gick i femman så hade jag typ H&M och Kapphal kläder. Använde inte ens saker från gina då tror jag.

Vad det sjuka är med detta är att världen blir mer och mer snobbigt/fjortis i tidigare ålder. Jag som är väldigt ärlig och säger vad jag tycker påpekade detta till dessa tre små tjejerna. Dom svarade: ''Men vadådå? Det är fint och vi använder faktiskt h&m kläder ibland. Dessutom, så finns det folk på lågstadiet som har Iphones'' Jag typ... tappa hakan. Vafan? Inte ens jag har en iphone. Jag har en dålig sony ericson cedar, så går det runt folk i trean och får en iphone som första-mobil? Snacka om hemskt. Det går alldeles för snabbt. Låt barnen vara barn vafan?

Jag kommer ihåg när jag gick i femman. Jag och en jävla massa andra tjejer och killarna gick ut i skogen på rasterna för att klättra i ravinen. Vet ni hur kul vi hade? Vi sprang ända ner till botten och sen klättrade upp och sket i att vi blev smutsiga. Det är att vara barn! Det skulle man aldrig kunna göra om man hade ett plagg på sig värt 3 000 kronor?

Ja... ni förstår vart jag vill komma. Världen har blivit sjuk, jag bara säger det. Det dröjer inte länge för ens man får sin första iphone på dagis.



Kommentarer
Postat av: elisophie

fuck u,

jag skrev om det först >.>

2011-01-12 @ 16:29:25
URL: http://elisophie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0