♥ when life hits you hard don't complain. cry out loud curse but don't complain. you are not a victim.

Jag skrev ett mms inlägg igår, men det kom inte upp för någon anledning. Jävla blogg.se, som dock är bättre än devote. Man kan ju inte ens uttala namnet... haha? Devote är för amatörer.

Ni alla vet att jag älskar dans, ellerhur? Men det finns en dans jag inte klarar av. Och det är balett. Balett är inte vackert, ståtligt eller något av det shit som alla säger. Det är bara en massa hård-disiplinerade tjejer och bögar som krålar runt i korta skjolar och shorts. Nä, balett suger. Det är så enormt fult. Dans handlar om att ha kul, right? Balett är bara att följa alla regler och göra 100% rätt och minsta lilla tåvick fel så får dom en värsta utskällning och blir typ... avstängda? Dessutom så börjar man blöda som fan på fötterna efteråt. Nej, balett suger.

Om någon som läser min blogg dansar balett, så kom gärna med ''motargument'' varför balett är så kul och om det verkligen är värt smärtan.



Street/Hiphop ♥




Slutar skolan nu, så drar till första konfan för året. Fan vad jag har saknat det ♥

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag har faktiskt lite motargument :D haha. jag har dansat balett i snart tre år eftersom jag går en sådan linje, och balett gör en otroligt vig samt att man blir mjuk i kroppen. Dock kan det få en baksida; Jag sysslade ganska mycket med balett första året, andra året kom man igång på allvar med street och tredje året blev det mycket street (eller iallafall det halvåret som varit), men grejen är att jag inte får till den attityd man ska ha i street, med "hängig" kropp os.v., jag tycker jag ser helt sjuk ut när jag ska dansa street ibland för att jag inte kan vara böjlig i street. Men som sagt. Att dansa balett gör att man klarar jazzen bättre t.ex. :)

2011-01-11 @ 17:06:03
URL: http://welcometomyworld.se
Postat av: Paulinne >:(

GO AND FUCK YOURSELF! jag går på kungliga svenska balettskolan! och det är så jävla kul! du har ingen anledning att komma och säga att det suger på NÅTT JÄVLA SÄTT! hah,jävla loser säger jag bara ! Bara för att du är ett jävla emo som är fet och inte har nån motion! SKAFFA DEJ ETT LIV KVINNA! I baletten blir man vig,man blir stark ( vilket du säkert inte är) och man har kul! balett är vacker,fina linjer,och man får en jääävligt bar taktkänsla.Och BALETT är grunden till ALLA danser..Dont forget that bby! Your so cute ;) hihi ^^ puss pårej ! <3

2011-05-03 @ 21:17:40
URL: http://paulinne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken smärta? Ursäkta men du vet ju inte ens vad balett är?! Jag går i samma klass och vet du vd gumman ? VI ÄGER SÖNDER DIG PÅ STREET!!! HA-HA!

2011-05-05 @ 10:26:42
Postat av: Anonym

Dina åsikter kan gå och slicka på en pinne

2011-05-05 @ 11:33:38
URL: http://zarish.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

Eller hur! asså du är inte ens bra på att dansa? herregud euuuw! Satsa inte hela din tid på att dansa!´För det ser ICKE bra ut :P hehe ^^ var tvungen att säga det.. Och balett är alltid vackert! Kanske att du inte tycker det men det är det! Och man blöder faktiskt inte alls på tårna om man inte dansar åtta timmar en gång i veckan på tå! Men jag går också på balettskolan och det är skit kul! :D Och om du vet så mycket om balett , varför säger du då att man har på sig balettkjolar? Man har inte ens kjolar på sig så säg ingenting! Det låter bara konstigt när du skriver sånna här grejer! Och som zara (?) sa.. vi äger ut dig på streetdance,jag lovar! Vi har värsta flowet!



Och vafan har bögar med det här att göra? Kilarna på vår skola har VÄRLDENS nyggaste kroppar och är gryyymt starka!!! Killar + balett är inte bögigt!

Bara du ser ju ut som en fjortis så skriv inte inlägg om saker du inte vet om .. Herrå!

2011-05-05 @ 18:48:45
URL: http://duärsuperkonstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0