♥ This is me, just face it!

Jag har aldrig påstått att jag är normal och jag tänker aldrig göra det för den delen. Jag kan inte beskriva hur många gånger jag har fått konstiga blickar och hur folk har sneat mig och sagt att jag bara skämmer ut mig själv. Känner du dig träffad? Ta åt dig då: Jag är mig själv och jag gillart. Om jag skulle brytt mig om vad alla andra tyckte, tror ni att jag skulle varit så som jag är då? Nej, inte direkt eftersom att jag inte är en person som är blyg och inte våga leva livet bara för att ''det är pinsamt att folk kollar''. Jaaa, folk som du antagligen inte kommer att träffa något mer! Och ooom du kommer att träffa dom något mer, så vad gör det? Bara var er själva!

ALLA kan erkänna att man är en helt annan person när man är ensam hemma. Inte en enda jävlel har sätt ditt riktiga jag, så som du är när du är ensam hemma och kan göra vafan du vill? Inte ens dina närmaste vänner. Jag skulle defenitift inte kunna gå runt i underkläder och dansa och sjunga med hög dunkande musik? Inte en chans. Visst, kanske har jag gjort något liknande någon gång men aldrig någonsin så som jag gör när jag är ensam! Och visst är det härligt? Man mår så jävla bra och är enormt glad, bara för att man kan göra det ellerhur? Men tänk då att göra det när man är med folk. Utomhus, eller helt enkelt i skolan? Hur underbart är inte det?

Jag är galen, helt sjuk. Jag är så jävla random och jag hörs. Det är inte för att jag vill ha uppmärksamhet. Fuck it. En massa folk snackar skit bakom min rygg och säger att jag är den jag är bara för att jag vill ha uppmärksamhet. Och deet är patetiskt. Ni vet väll förfan inte vad jag vill? Okej, alla vill ha i alla fall lite uppmärksamhet. Det är så människan är uppbyggd. Syns man inte, så existerar man inte. Existerar man inte, så dör man. Så är det bara. Men sen kan det vara folk som går till överdrift, men det är en helt annan historia.

Saker som jag gör, gör mig lite speciell. Folk som inte känner mig tycker att jag är patetisk och helt puckad. Men folk som känner mig tycker för det mesta att det är ''trevligt''. Jag blir liksom, ihågkommen på något sätt? Det lät lite såhär, hej jag är känd, alla kommer ihåg mig! men det är inte så jag menar. Jag är född för att göra människor glada och jag tycker jag lyckas bra med det. Jag kan verkligen go crazy och en del får ett leende på läpparna. Bara en enda person blir glad över det jag håller på med så skiter jag i hur många som snear. Gör jag något som en person mår bra av så mår jag bra och så är det.

Som tillexempel på dansen. Dansar jag, är jag mig själv. Och när jag är mig själv, då jävlar asså. Jag kan snea mig själv ibland, hehe. Det är svårt att förklara hur jag är och vad jag gör. Försöker göra det hela tiden, men det är jättesvårt. Med enkla ord: Jag bjuder på mig själv. Tror ni förstår. Några tjejer på min dans kan snea mig och det märker jag, medans andra skrattar faktiskt med mig. Har fått kommentarer (senast idag) där folk har sagt till mig: haha, awwh. Du är så gullig! Vissa saker jag gör är inte meningen att folk ska se.

Haha, som idag när jag beundrade mina skor (bild kommer) och tänkte högt. Rakt ut medans hon skulle sätta på låten (det var ganska tyst) så sa jag: Asså, mina skor är enooormt fiiinaaaaa! Alla kollade på mig och typ: ja, det var dom! och min danslärare ba: jaa, dom var jättefinaa var har du köpt dom! osv. Det var inte meningen att alla skulle höra det så det var nog en av de få gångerna i mitt liv jag har tyckt något vara pinsamt. Haha, detta hade inget med ämnet att göra, men det var ändå ganska roligt.

Jag bara ber er. En enda gång, någongång. Bara testa att ja, get looseee! Vet ni hur kul det är och hur glad man känner sig? Jag älskar det. Det är det som kallas leva livet. Inget är pinsamt, sålänge du inte typ något helt out of the blue som att dra ner byxorna och leka babian. Därimot leka babian mitt på stan, det är skoj! Men seriöst, testa att go crazy. Det är askul. Skit i vad alla andra tycker, dom har ändå ingen större mening i ditt liv.

Man kan säga att jag inte är den mest älskade personen i klassen. Personer (mest killarna) snear mig som in i helvete och till och med snackar skit som fan (visste ni att killar faktiskt snackar mer skit än tjejer? Det är sick. Haha, killarna säger Oh my god! oftare än oss tjejer också för den delen. Haha!) bara för att man är sig själv. Men stoppa upp en gurka i röven för helvete och gör något åt ditt wnb perfekta liv istället för att klaga på andras. INGEN är perfekt. Och om nu ingen är perfekt, varför försöka sträva emot det? Var dig själv istället och var perfekt som du är. För alla är perfekta och speciella i sitt eget lilla vis.

Jag ääälskar min egen humor och det är det ända som gäller för mig. Så snea mig hur mycket ni vill. Snacka hur mycket jävla skit ni vill, för vet ni vad? Jag bryr mig inte och ni tjänar inte det minsta på det! Jag tänker inte ändra på mig för eran skull. För att ni stör er på det? Haha, nä! Hellre delar jag lägenhet med kissie i resten av mitt liv och det kan jag säga, är min värsta mardröm... !

Tack för att ni lyssnar. Kommentera gärna om ni håller med eller inte. LEV ERT LIV OCH TA INTE SKIT IFRÅN ANDRA! Big love till er mina kära läsare. Loveya!

(Hihi, denna texten blev på 1 040 ord exakt för er som ville veta!)

 


Kommentarer
Postat av: sophiiiiiiiiiiiiiiiiie ^_^

hur fan kan man snea sig själv? x)

2010-10-29 @ 15:30:43
URL: http://elisophie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0