Melodifestivalen - deltävling 3!

Jag hade tänkt att göra en liten egen analys av deltävling 3 eftersom att jag har sätt smygtittarna på låtarna. Jag skriver vad jag tycker om bidragen och ni får gärna kommentera och säga vad ni tycker! :)

Linda Sundblad - Lucky you
Denna låten är väldigt bra tycker jag. Jag tror detta skulle kunna bli det andra bidraget som går vidare till final. Det ända negativa är refrängen, som drog ner hela låten. Tyckte först det lät som en ungdomsaktig låt, men i refrängen blev det lite svenne-pop. Lite sådär.. B. Men gillar framträdandet och allt i alla fall! Betyg: 4/5

Simon Forsberg - Tid att andas
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Detta bidraget är liksom inte melodifestivalen. Jag personligen tycker inte att låten är bra. På något sätt så tycker man synd om honom. Man typ... får skuldkänslor för att låten är så dålig eller något, hehe? Betyg: 2/5

Sara Lumholdt - Enemy
I början av låten blev det lite såhär: vaf*n är det här? Den kommer bli utröstad direkt! Men den blev bättre och bättre och tillslut blev det en låt jag skulle kunna lyssna på förutom det faktum att hon sjöng ganska fult. Men det kanske bara är på genrepet. Betyg: 3/5

The playtones - The king
Dåligt. För det första, hade han riktigt dåligt uttal. Man hörde dirr att det var en äkta svenne och desutom så är låten liksom Cee Lo Green - Fuck You style. Lite uttjatat sådär nu. Tycker att de borde kommit med något nytt om de nu ville vinna? Betyg: 1/5

Shirley's Angels - I Thouhgt it was forever
Denna låten kommer få röster på grund av kändisarna som är med i trion. Dock är låten helt ok men sånna lite äldre och vuxna kommer älska låten tror jag. Kollar man på dansnummret så verkar det som att allting kretsar kring Shirley Clamp. Det borde vara lite mer... lika. Betyg: 3,5/5

Sebastian - No one else could
I början var den kanske helt okej. Men när det kom till refrängen så lät det som en psalm med tanke på melodin och själva stuket. Så denna låten får en tumme ner av mig! Betyg: 1/5

Sara Varga - Spring för livet
Veckans andra svenska låt, som påminner väldigt mycket om stämningsmusik. Lite blanding av Carolas julskiva, Veronica Maggio och Carolin af ugglas. Tycker inte om låten så särskilt mycket. Ser framför mig en familj som har en fredagsmiddag och i bakgrunden hör man denna låten. Lite så är det! Betyg: 1/5

Erik Saade - Popular
Min älskling gör det igen! En helt underbar låt och nog det bästa framträdandet på länge. Till skillnad från manboy så är det mer dans i detta uppträdandet och det är verkligen bra! Killen kan dansa. Grym låt också. Erik är direkt till final, det kan jag nästan lova! Betyg: 5/5




För att komma till smygtitten så klicka på denna länken, eller på bilden ovanför.


Lämna gärna en kommentar om vad just ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Klara Kjellström

Jag tycker egentligen inte om Erik Saade men jag håller med dig om att det är veckans bästa bidrag! Annars är Linda väldigt duktig också.

2011-02-18 @ 15:35:09
URL: http://kjellstroms.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hur kan du inte tycka om sebastian? han är snyggast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3333333333333333333333

2011-02-18 @ 19:36:44
Postat av: Jennifer

Själv tycker jag att alla bidrag denna vecka är riktigt dåliga, men Eric Saade kommer ju gå till final bara för att han är han... dock så är hans låt inte så bra som man trodde.

2011-02-19 @ 11:07:55
URL: http://jenniferlundqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0