öppet hus på impulse!

Som jag nämne i förra inlägget så är det öppet hus på impulse den 26 Februari (Lördag) För er som inte vet vad det är, så är det när dansskolan är öppen för alla helt gratis. Där får ni prova på en massa olika roliga danser.

Och nu till den självklara frågan som jag har fått av så många när jag har berättat om detta. Men jag är inte bra på att dansa! Tänk så är alla skitbra, så kommer jag där sån dålig? :( Men då ska jag säga er att dansa är för att ha kul. Inte för att vara bäst på det. Sen så kollar inte folk på en och dömmer om man dansar bra eller dåligt. Det är jättemånga nybörjare där också, så det är ingen fara. Man kan stå längst bak också.

Jag kan lova att det är grymt roligt. Kom dit och prova på! Det är helt gratis och man förbränner 300 kalorier i timmen också. Är inte det kanon? :D




Uppdate:
Fick en fråga om att jag skulle beskriva danstilerna och såklart jag kan :) Dock kommer jag inte beskriva de självklara som Salsa och Michael Jackson ;)

Girly Style är en riktigt rolig stil. Den är mest för tjejer, men killar kan även dansa det. Fast det är väldigt feminint. Väldigt mycket slänga med håret och arbeta med kroppen. Jag älskar det verkligen. Så enormt roligt! Låten vi har änsålänge är Whip My Hair - Willow. Grymt!

Streetjazz är den mest populäraste dansstilen på impulse. Det brukar vara mycket folk. Det är enkelt och är det klassiska liksom. Det är inte lika hårt som hiphop/street men inte lika mjukt som jazz. Altså en blandning. Väldigt roligt det med. Låtar man dansar till är artister som Rihanna, Chris Brown, Ke$ha, Ne-yo och liknande.

Jag är inte riktigt säker på vad burlesque är men jag tror att det är någon slags show-stil med tanke på den filmen som heter det samma. Det borde nog vara en massa teknik i det hela och en hel del kontroll behövs över sin kropp. Men jag är inte säker!

Dancehall, åh underbara dancehall! Om ni vet vad raggeaton är, så är det en mycket mjukare veriation av det. Inte lika mycket skaka på rumpan, men lite är det. Låtar där är tex Sean Paul. När jag tänker på denna danstilen/låtstilen så tänker jag på stranden och havet, med en sexig touch haha. Och hängmattor. Wtf? Men det är skitkul!

Reggaeton är väldigt populärt det med. Dock tycker jag inte om det eftersom att det är för mycket skaka rumpa och bröst. Men jättemånga tjejer älskar det och tycker det är kul. Hela dansen går ut på att ha mycket attityd och skaka rumpa. Men det är kul om man tycker om det. Spanska låtar är det som gäller. Och Pitbull typ.

Bollywood dance är självklart. Det är lite indiskt och sådär. Har ni sätt chetagirls: one world så vet ni vad jag snackar om.

Pole dance är inte strippdans, vilket många tror. När man dansar pole dance så är det styrka och vigheten man tränar upp. Själv går jag inte på detta, men det verkar fett kul och man borde bli jättestark av det!

Pussycatdolls är heller inte som många tror. Många tror att det är åla hit och dit, men nej. Det är faktiskt så att det är hiphop blandat med mycket feminint. Visst, det är lite åla osv men det är kul kan jag lova!

Capoeria är jag inte hundra procent säker på. Men det är lite kampsportsdans. Lite sådär för killar. Mycket styrka krävs.

Ni kan ju alltid gå in på youtube och kolla mer på danserna om ni inte förstår mina förklaringar eller vill se mer. Jag kan lova att alla danser är roliga! :) Förutom Reggaeton, hihi :$






Kommentarer
Postat av: Cassie N

Låter kul! Kanske kommer :)

Men skulle du kunna förklara de olika stilarna för jag är nybörjare och fattar knappt vad det står, hehe!

2011-02-21 @ 12:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0