Jordens undergång 2012 - Kommer det att hända?

För att förstå vissa delar, så krävs det en hyfsat bra grund i fysik.

Det finns många tankar och spekulaktioner om jorden kommer gå under 2012. Även olika anlednigar. Saker som asteorider, månen som är för nära jorden och svarta hål har kommit upp. Enligt mig, så är det jag kommer förklara nu det mest troliga.

Alla har nog hört ryktena om den 21 december 2012. Efter att ha suttit konstant i 2 timmar och kollat runt på olika sidor, trovärdiga såklart, och kollat på några dokumentärer så kan jag berätta om min slutsats i det hela.

Vad kommer att hända?
Jo, den 21/12 kommer jorden att stå i en rak linje med solen och galaxens centrala punkt, vilket endast händer 1 gång på flera miljarder år. Detta kommer att leda till ett polskifte. Ett polskifte innebär att jordens nord- och sydpol kommer att byta plats under några dagar eller kanske till och med någon timme. Precis samma sak som skulle hända med visaren om du skulle vända dig snabbt med en kompass i handen. Detta kommer att göra att kontinenterna följer med bytet vilket gör att vi åker i en hastighet ca 12 000 km/h beroende på tiden det tar. (1 h = 12 000 km/h, 1 dag = 600 km/h) Detta kommer att leda till naturkatastrofer som aldrig förr. Vulkanutbrott, jordbävningar, tsunamis, virvelvindar och allt du kan komma på.

Datumet 21 december 2012 förutspåddes av Mayaindianerna, som länge har varit besatta av tid och dylikt. Deras kalender består av 7 dagar och 6 nätter. Dagarna och nätterna är aldrig lika långa, utan de har olika perioder. Just nu är vi i den 7 och längsta perioden baktun. Den slutar den 21/12. Jag förstår inte riktigt deras kalender, för den är mycket invecklad. Men det är i alla fall det lilla jag förstod av den som jag kan dela med mig av.

Mayaindianerna visste om alla de senaste naturkatastroferna. Man har hittat gamla ritningar och räknat ut datumen och det här datumen har varit utsatta i deras kalender.

9 September 2001, 26 December 2004, 12 Januari 2010, 21 mars 2010, 5 mars 2011. Känner ni igen de historiska datumen?

Historiens största naturkatastrofer (bortsett från 9/11) och allt var med i mayakalendern. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är det sanning, eller är allt bara fuffel? Men jag kommer i alla fall sitta och skaka Fredagen den 21 December 2012.

Skulle detta hända, så skulle jag tro att Sverige är ett ganska bra land att vara i. Vi är inte nära någon jordplatta, vilket gör att vi inte kommer kunna känna av någon större jordbävning. Vi har heller inte ett pass stort hav för att kunna få en lika stor tsunami som japan/Thailand. Vi har heller inga stora vulkaner nära oss, förutom Islands vilket kan ge oss giftiga rökmoln. Skulle något inträffa så är det viktigaste att inte vara utomhus helt enkelt.

VIKTIGT! Min fakta och mina åsikter kanske inte stämmer fullt ut. Men jag har inte ansvar för någonting. Och bli inte rädda heller. Utan lev för idag istället.

Lämna gärna er åsikt!

Vill du veta mer?
www.klarsikt.humancreations.se/2009/04/default.aspx
www.youtube.com/watch?v=wxQsLLOYC7Q











Kommentarer
Postat av: Jessica, mamma till Paulineh & Diesel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12112513.ab



Enligt NASA och vad de gått ut med till allmänheten så kommer jorden Inte att gå under 2012. Visst kommer den gå under och ännu fler natur katastrofer kommer ske, men när, var och hur vet ingen än!

2011-04-11 @ 20:39:01
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0